Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Svetlosti i senke Nobelovih nagrada

Komentari (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 18 oktobar 2015 00:44
kuvar
Hvala, super tekst
Preporuke:
55
54
2 nedelja, 18 oktobar 2015 01:07
micky
Ceo truli zapad sve sto ga prozima gleda kroz prizmu politike. Takav je i "Nobel". Sto bi on pa bio izuzetak. Gebels je cvrsto utkan u sve niti zapadnog nacina razmisljanja, postojanja i delovanja. Danas na zapadu nema nista, apsolutno nista sto ima iole neku moralnu podlogu. Smrde do neba. More i mimo nebu... Nije vise Nobel ono sto je bio..
Preporuke:
52
52
3 nedelja, 18 oktobar 2015 01:59
Causa Spectandum
Sto se tice Nobelove nagrade za mir, ja vidim samo dva zasluzna laureata, teoeticra rata i strategije Sun Cua i Mahatmu Gandija. Mislim da je i svrsishodno - po jedna svakih nekoliko milenijuma.
Preporuke:
27
42
4 nedelja, 18 oktobar 2015 05:39
Super tekst
kao i predhodni.Ono sto je muka je to, sto su neki od navedenih naucnika prebegli na zapad, kao i mnogi nenavedeni (npr. tvorac ideje da se aerodinamikom moze smanjiti radarski odraz aviona, dakle ideje "stelta", Pjotr Ufimcev je otisao devedesetih).Ako se npr. ukuca "Fields medal"(Nobelova nagrada za matematiku) na Vikipediji, izaci ce i imena mnogih drugih nagrada iz fizike,hemije i matematike, manje poznatih, ali ne i manje znacajnih od Nobelove i moci ce se naci gomila ruskih imena, ali, avaj, svi su na zapadnim univerzitetima.
Preporuke:
18
33
5 nedelja, 18 oktobar 2015 07:57
Istoricar
Nobelova nagrada ne postoji zbog nauke nego da bi se promovisala zapadna nauka, kultura i civilizacija. To se zove marketing i niko ne brani drugim zemljama da naprave nesto slicno i da promovisu njihovu nauku i kulturu. Ja sam imao prilike da slusam i pratim neke ruske naucnike na zapadu. Meni oni deluju mnogo jadno i zaista kad ih uporedim sa ovim zapadnim kolegama, mogu samo zakljuciti da su ruski naucnici iskompleksirani i neprilagodjeni savremenom svetu. Na primer, neko ko dolazi iz Rusije i direktor je nekog instituta, trebalo bi da zna kako da promovise svoj institut. Naprotiv, oni se ponasaju arogantno i deluju mnogo glupo i naivno. Drugo, ako je ruska nauka i kultura tako razvijena recite mi sta ste procitali od ruske moderne literature ili recite mi za neko interesantno otkrice iz fizike, astronomije ili nauke uopste koje dolazi iz Rusije, Kine i Indije. Mozete da spomenete i neke nove tehnologije ili bilo sta.
Preporuke:
20
35
6 nedelja, 18 oktobar 2015 08:00
P. Matija
Rešenje je čini mi se vrlo jednostavno. Alfredu Nobelu hvala na vizionarskoj ideji, ali ta ustanovljena nagrada nije Bogom dana niti je zbog nečega neprikosnovena. Po mom mišljenju,tri nagrade iste po nameni treba da osnuje Rusija, Kina i savez Latinsko Američkih zemalja ako za to dobiju dozvolu.
Preporuke:
14
9
7 nedelja, 18 oktobar 2015 08:23
Istoricar
Moje je misljenje da su slovenski narodi dosta sposobni i da imaju potencijal da preteknu Amerikance i Nemce u skoro svim domenima. Medjutim, sokantno je kako nisu u stanju da se prilagode savremenom marketingu. Pa samo slabici placu i zale se zbog nepravde. Da bi bio popularan i postovan moras i nesto novo da pokazes. Osim Putina, nista ne dolazi iz Rusije. Mada, vidim da su Englezi provalli i Putina. Kad Putin proceni slabost protivnika, onda se on ukljucuje. To znaci, kad je Putin procenio slabost zapada da resi problem u Siriji, jer za dve godine bombardovanja nista nisu uradili, onda se on ukljicuje i resava probleme. To znaci Putin je majstor da koristi slabost protivnika. Da li ce zapad uvek biti i ostati slab, to cemo videti. Zapad ce sve dozvoliti Rusiji ali nikad nece dozvoliti da se promovise njihova kultura, napredak i tehnoloski razvoj (ako uopste to imaju!). Informacije za sire mase (iz ekonomije, nauke, kulture, umetnosti i tehnologija) nikad nece dolaziti iz Rusije.
Preporuke:
17
39
8 nedelja, 18 oktobar 2015 09:26
Bravo
i HVALA!
Preporuke:
20
5
9 nedelja, 18 oktobar 2015 10:24
Ioann Dubinjin
Da li Nobelova nagrada suštinski zaslužuje svetski prestiž koji je prati – ili ne, stvar je za diskusiju – ali sigurno da zahvaljujući i uspešnom marketingu ona njega ima – i tačka. Niko srpskim rusofilima, a pogotovo postsovjetiji koja sebe naziva (ponovo!) Rusijom ne zabranjuje da oforme neku alternativnu sopstvenu nagradu za sve discipline koje ima i Nobelova, i da pokušaju da je sopstvenim marketingom i “fenomenalnom“ naukom i umetnošću koju danas ta Rusija ima, i njenim svetskim prestižom uzdignu bar do nivoa Nobelove –a i da je premaše. Uz sve njihove vrline i sposobnosti – to će očas posla uspeti, pa će zli Zapad biti sateran u mišju rupu. Što se ove nove dobitnice iz Belorusije tiče – pročitajte u jučerašnjoj “Poltici“ (“Kultura...“) deo o njoj, pa ako smatrate da je to glupost – alal vam ćufte!
Preporuke:
18
21
10 nedelja, 18 oktobar 2015 11:11
Cviko
Zašto je Nobel odredio da se dodeljuje njegova nagrada. Zarad iskupljenja grehova? Ako zanemarimo kineska znanja o eksplozivu, isti je otkrio Nobel. Kad glupom date nešto za humane svrhe a on to zloupotrebi, onda se kod vas javlja griža savesti. Kako da se iskupite? Tako da dajete nagradu za sve što je dobro. No zli i pokvareni ljudi nastavljaju sa zlom. "Zauzeli" su nagradu i dele je u skladu sa svojim interesima a ne prema Istini. Time je Nobelovo iskupljenje obezvređeno. Interesantan je slučaj prevara naročito žena, naučnica. Naučnica napravi naučni rad, preda ga šefu Instituta u kojem rade, kao izveštaj o radu. Šef pogleda, stavi svoj potpis, pokrene postupak i dobija Nobelovu nagradu. Zbog ovakvih postupaka jedan broj naučnica, nauku je zamenio varjačom. I na kraju ovog kratkog teksta da zaključim. Svet postaje sve više pohlepan, pokvaren a samim tim i nagrade za sve što je dobro postaju sve manje vredne.
Preporuke:
20
3
11 nedelja, 18 oktobar 2015 14:12
el srbinjo
Dvojica ruskih naučnika koji su nagrađeni su Nikolaj Nikolajevič Semjonov, jedan od osnivača hemijske fizike, koji je1956. dobio nagradu za teoriju hemijskih lančanih reakcija..

da je Staljin poživeo još koju godinu ne bi je ni dobio.
Preporuke:
14
5
12 nedelja, 18 oktobar 2015 15:17
Marko Gay
Jeste li se ikad zapitali u kojoj meri je jedna nedokazana teorija o doseljavanju Slovena na Balkan -- koju su generacije ucile u skoli i prihvatale zdravo za gotovo kao da je istina -- u stvari deo zapadne propagande usmerene na to da se Rusi i uopste Sloveni na Balkanu prikazu kao uljezi.

Jer genetika sada potvrdjuje ne tu, nego sasvim suprotnu teoriju: da su Srbi staosedelacko stanovnistvo na Balkanu.

Uostalom, otkud rimskom imperatoru Iovianusu --rodjenom u gradu koji se danas zove Beograd -- bas ime Jovan, ako Srbi vec nisu ziveli tu?
Preporuke:
26
36
13 ponedeljak, 19 oktobar 2015 07:35
Mica Markovic
Svima je vec jasno da sve prljavstine ovog sveta u vezi Nobelovih nagrada dolaze iz USA kako je moguce da N nagradu za mir dobije Gorr a najprljavija zemlja sveta to aminuje i najzad N nagrada za mir kako bi tamo negde na Balkanu rekli CAMUGA
Preporuke:
12
27
14 ponedeljak, 19 oktobar 2015 07:38
Mica Markovic
N nagradu za mir dodeljuje Norveska Akademila Nauka
Preporuke:
10
26
15 ponedeljak, 19 oktobar 2015 10:16
sokrat
Njihova nagrada, njihove pare, daju kome oni odrede, kao i Oskara.
Preporuke:
15
25
16 ponedeljak, 19 oktobar 2015 11:11
sokrat
Treba uvesti i novu nagradu za SNS botove.
Preporuke:
16
6
17 ponedeljak, 19 oktobar 2015 11:16
Vladimir NS
za botove i zapadne skotove
Prilikom opšteg iščekivanja nadolazećeg novog milenijuma i ulaska u 21. vek Zapadna civilizacija je htela da označi neki događaj ili otkriće u (sada već) prošlom milenijumu koje smatra najznačajnijim i najuticajnijim za razvoj čovečanstva. Kao najznačajnije označeno je Gutenbergovo otkriće štamparske mašine 1440. godine.
I to je u redu.
Međutim, Kinezi su vladali tom tehnologijom i koristili je još u 9. veku.
Toliko o zapadnoj genijalnosti.
Ono u čemu je Zapad bolji jeste marketing i ništa više.
Koliku težinu danas ima Nobelova nagrada govori činjenica da ju je dobio Huseina Obame Barak i to za mir iako je pomenuti odgovoran za pokretanje više ratova i ubistvo na stotine hiljada ljudi.

Ljubi vas Mića Megatrend

Ajd sad lupajte minuse da zaradite Nobelovu nagradu... :)
Preporuke:
19
4
18 ponedeljak, 19 oktobar 2015 12:36
Pogrešan naslov
Nema svetlosti. Nema čak ni senke, samo mrak.
Pogeldajte dobinike nagrade za mir:
Nacista Kurt Valdhajm
Menahem Begin
mati tereza, isplivalo je na videlo ko je bila zapravo
Obama,
Ahtisari...

a u književnosti..Ova beloruska kandićka, Svetlana.

Da ne pominjemo društvo čiji član moraš biti da bi uopšte ušao u kombinaicju.
Preporuke:
19
0
19 ponedeljak, 19 oktobar 2015 13:18
Pogrešan naslov
A znate li zašto nema nagrade za matematičare?
Neki profesor matematike bio švaler Nobelove žene, i on isključio tu granu u znak osvete.
Pametnom dosta.
Preporuke:
13
0
20 ponedeljak, 19 oktobar 2015 13:21
@Marko Gay
Jeste li se ikad zapitali u kojoj meri je jedna nedokazana teorija o doseljavanju Slovena na Balkan - koju su generacije ucile u skoli i prihvatale zdravo za gotovo kao da je istina - u stvari deo zapadne propagande usmerene na to da se Rusi i uopste Sloveni na Balkanu prikazu kao uljezi.

Jer genetika sada potvrdjuje ne tu, nego sasvim suprotnu teoriju: da su Srbi staosedelacko stanovnistvo na Balkanu.

Uostalom, otkud rimskom imperatoru Iovianusu -rodjenom u gradu koji se danas zove Beograd - bas ime Jovan, ako Srbi vec nisu ziveli tu?


Izvini, ko si ti? Nisi ti pravi Marko Gay. Ne bi on ovo napisao. On je na sasvim drugoj strani, za njega je pismeniji neki u zapadnom pabu nego svi naši preci.
Preporuke:
9
2
21 ponedeljak, 19 oktobar 2015 15:55
Student
Dobar tekst, ali nažalost nisu samo Rusi zapostavljeni po tom pitanju. Uzmite bilo koji naučni časopis iz oblasti fizike, i videćete da su većina autora Kinezi, a odmah iza njih Indijci. Gde su njihove nagrade?

Od naših naučnika, Pupin, Tesla, Milanković, a možda i Miomir Vukobratović su svakako zaslužili Nobela za fiziku. Što se književnosti tiče, pored Andrića zaslužuje je i Selimović. Nagrada za mir je beskrajno ispolitizovana, ali smešno je da je niko u Srbiji/Jugoslaviji nije dobio ni posle Prvog, ni posle Drugog svetskog rata. I Pokret Nesvrstanih je svakako trebalo da je dobije. Ostale nagrade nisam komentarisala jer se ne razumem previše u te oblasti, ali pretpostavljam da i tu ima zaslužnih ljudi.
Preporuke:
14
1
22 ponedeljak, 19 oktobar 2015 20:57
kalimero
kaže uvažena koleginica kako je svesno prenebregavana ruska literatura, pa ističe tu Tolstoja, Čehova itd., pa čekajte pa dodele za književnost počinju 1901, Tolstoj i Čehov su pisci 19. veka (iako umiru u prvoj dekadi 20. veka), sva najveća dela su napisali dotad!!! Kako da im onda dodele tek ustanovljenu nagradu, kad ovi nisu ništa napisali zašta bi im mogla biti dodeljena nagrada??? Budite malo opreznije u zaključcima i ocenama.
Preporuke:
2
5
23 ponedeljak, 19 oktobar 2015 21:19
Cviko
@Vladimir NS,
U pravu ste ali da nije dobio nagradu, bilo bi mnogo više ratova i mrtvih.
Preporuke:
1
1
24 ponedeljak, 19 oktobar 2015 21:41
Bob
Kalimero, ne glupiraj se. Tolstoj je umro 1910, i već decenijama je bio svetski poznat i prevođen, ako on nije trebalo da dobije nagradu - niko nije. Uglavnom, i nije, jer dakle, u književnosti nagradu nisu dobili: Tolstoj, najveći romanopisac, Rilke, najveći pesnik, i Borhes, verovatno najveći pripovedač. Nobel za književnost, jasno vidimo, ne vredi 5 para. Nema veze, neka norveški pederi ..... američanima. Skandinavci su inače najveći pederčići sveta.
Preporuke:
8
1
25 ponedeljak, 19 oktobar 2015 23:31
ANA
@Kalimero

Kada nešto komentarišete, onda prvo proverite podatke o kojima govorite.
Nobelova nagrada se ne daje za delo napisano u prethodnoj godini, nego za DOTADAŠNjE STVARALAŠTVO.
Tolstoj je za života mogao dobiti osam puta Nobelovu nagradu!!!
A Čehov, rekoste nije pisao u dvadesetom veku ništa. Šta reći, osim da stvarno nemate pojma o onome o čemu pišete.
Svoja dramska dela, remek dela, koja se i danas igraju na gotovo svim pozornicama koje nešto znače u svetu, je napisao upravo u 20. veku. To su ''TRI SESTRE'' (1900.) i ''VIŠNjEV VRT''(1903.)
Preporuke:
5
0
26 ponedeljak, 19 oktobar 2015 23:34
kasijus
Bobe, mora da je lijepo živjeti u takvom neznanju kao što je tvoje...baš te briga, uživaš
Preporuke:
1
6
27 ponedeljak, 19 oktobar 2015 23:44
Stražar
@ Student

U pravu ste kada kažete da nisu samo Rusi zaobiđeni kada je u pitanju dodeljivanje Nobelove nagrade, ali ovde je autorka baš naznačila da je:

''Ovo je priča o ruskoj nauci i ruskim naučnicima, sa osvrtom na ''principijelnost i nepristrastnost'' Komiteta za dodelu Nobelove nagrade iz oblasti nauke''.
Preporuke:
5
0
28 utorak, 20 oktobar 2015 17:57
AU
O Svetlani aleksijevič
Javlja mi drugar koji živi u Ženevi, da se kulturna javnost jasno distancirala od ovakve odluke Nobelovog komiteta, kada je književnost u pitanju.
Jedna ugledna novinarka je zabeležila: ''danas je dovoljno da pljunete na Rusiju, pa da dobijete Nobelovu nagradu'' ...
A to što piše POLITIKA, šta reći sem da ni svaka njena reč, a u poslednje vreme, i ne baš monoga, zaslužuje neku veliku ocenu. Nekad beše.
Preporuke:
8
0
29 četvrtak, 22 oktobar 2015 22:40
TOPOLj
Poštovana gospođo Tmušić-Stepanov!!Kao prvo sve čestitke za izuzetan tekst.U poslednja tri mjeseca bolji nisam pročitao.Kao drugo,u svijetu(sa izuzetkom ruskog svijeta,jedinog ispravnog)gdje je terorizam ispravna ideologija,poželjna,pa ako se ubijaju Rusi,onda je i nešto savršeno i bez konkurencije,tu onda nema mjesta čuđenju.Alfred Nobel je za života demokratiju definisao kao vlast šljama.Ni usniti nije mogao da će njegov,budući Nobelov komitet,biti sastavljen od najvećeg šljama a da će se nagradom koju je on ustanovio okititi razbojnici kakve istorija nije zapamtila.Da li bi se smijeli kladiti da se ID(naravno posthumno jer je hvala Gospodu ruska avijacija i krstareće rakete istu sahranila)pod plaštom "umjerene sirijske opozicije" neće okititi Nobelovom nagradom?Ja se u ovo ne bi kladio.Zaboga,pa Ruse je poželjno ubijati.Protiv Rusije je poželjno ratovati.Sve što ima prizvuk rusofobije Nobelova nagrada je tu zagarantovana.U mom tefteru tzv.zapadna civilizacija je precrtana.Sve najbolje!!
Preporuke:
4
0
30 četvrtak, 29 oktobar 2015 22:35
zlatan
Kakvu vrijednost ima bilo koja nagrada, pa i ta Nobelova? Svi znamo koliku je vrijednost dosegla sovjetska znanost/nauka, nisu to samo svemirska dostignuća, već i sve što je ljudska vrsta ikada dosegla. Ja sam kao mlad čovjek patio od proljetne peludne alergije. Iz tadašnjeg SSSR-a, iz Ukrajine, iz Kijeva dobio sam lijek vilozen. Pomogao mi 100%. Meni je to važnije od bilo koje nagrade.
Zaboga miloga, svi znamo da i na nekom bezveznom festivalu nagradu dobije neka glupa pjesma, a neka druga bez nagrade ostane zapamćena. Tko pamti bezimene nobelovce koji su dobili nagradu za mir? Ja ih ne pamtim, ali simbol mira za mene je M.Gandhi.
Zato je Nobelova nagrada bezveze kao svaka nagrada, ali autorica teksta je zaboravila da je Nobelov komitet imao stav da nagradu ne daje komunistima i ljudima iz zemalja gdje vladaju komunisti.
I da, postoje i druge nagrade, ali kako živimo u Evropi govori se samo o Nob.nagradi, koliko čujem u Aziji nitko i ne mari za njeno postojanje.
Preporuke:
0
0
31 petak, 30 oktobar 2015 18:49
Au
@ zlatan

Koliko sam razumeo tekst je priča o Nobelovoj nagradi, koju mediji uzdižu na nivo najvrednije. Ponavljam: mediji.
Delim Vaše mišljenje o sovjetskoj i ruskoj nauci, ali Vas podsećam da nije samo komunizam bio selektivni faktor kada su ruski naučnici u pitanju. Lav Tolstoj, Čehov, Mendeljejev nisu živeli u doba komunizma. Spomenimo ruske naučnike koji su otišli na zapad (Gamov i ...), pa opet se Nobelov komitet nije opredelio za njih.
Znači, ipak, nije reč samo o komunizmu...
Nagrada je obezvredila samu sebe - to je tačno.
Preporuke:
1
0
32 nedelja, 01 novembar 2015 15:13
zlatan
Gospon AY, dobro ste uočili, nije Nobelova nagrada bila samo restriktivna prema državama u kojima su vladali komunisti. Kada je pada mi na pamet, netko iz Indije dobio nagradu? U bilo kojoj nominaciji? Ja to ne pamtim. Ali istina je da komitet koji odlučuje o nagradi nije želio da nagrada dođe u ruke komunista ili onih koji su živjeli u tadašnjim socijalističkim zemljama, pa je autorica nabrojila koliko je malo nagrada otišlo u tadašnji SSSR.
Opet se držim one istine da nagrade nisu bitne nikada i nigdje, već djela koja izdrže probu vremena. To nikakva nagrada ne može poništiti.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner